Thomas stampt een nieuw bedrijf uit de grond

Thomas Geers (copyright foto Mathieu Rodrigues)

Thomas Geers (26) die afkomstig is uit Kortrijk en nu in Kluisbergen woont pakt uit met Presentda, een dienstverlenend bedrijf dat introductie doet voor kwalitatieve voedingsproducten en dranken.

Zeven jaar geleden startte Thomas in Kortrijk met Albatross likeure, zijn eerste bedrijf. “Albatross is in augustus zeven jaar bezig en heeft al een serieuze structuur. Albatross is nu een distributeur geworden en werkt samen met Tim Veys van Spirits by Design uit Bossuit. “We waren allebei bezig met dranken maken en verdelen, en besloten om samen te werken. Ik vond me meer in de marketing en sales en doe nu met Albatross de distributie en Tim doet met Spirits by Design de productie van de dranken. We hebben allebei ons bureel in The Spirits Valley, in het oude pompgebouw in Bossuit.”

Nieuw bedrijf

Volledig los van Albatross liquors stampte Thomas onlangs met Presentda nog een nieuw bedrijf uit de grond. “Ik zat soms vastgenageld aan mijn bureau en ik had nog iets nieuws nodig om mijn passie los te laten. Daar word ik enthousiast over.”

Het idee kreeg Thomas door zijn netwerk. “Er is veel vraag van merkeigenaars en producenten naar een efficiënte manier om klanten te vinden en te netwerken. Doordat het kalm was tijdens de lockdown had ik tijd om dat alles uit te werken en aan de slag te gaan.”

Voor Presentda werkt Thomas van uit Kluisbergen, waar hij woont. “Mijn vriendin Marie-Aimée Decuypere, met wie ik samenwoon helpt me ’s avonds ook wat.”

Presentda stuurt vertegenwoordigers per streek de baan op. Ze stellen bepaalde producten voor. “We zorgen dat we op hetzelfde moment geen concurrentiële producten mee hebben en per traject worden er maximum drie merken voorgesteld. Onze klanten kiezen in welke regio ze hun product willen voorgesteld zien. Wie klant wordt volgen ze dan zelf op. We streven ernaar dat het eerste contact even goed gebeurt alsof de leverancier het zelf zou doen. Het is een beetje een systeem alsof je op een beurs zou staan, je haalt er leads uit. Het voordeel van Presentda is dat wij heel doelgericht werken. We zorgen voor de introductie zodat mensen de producten leren kennen. Het is een innovatief concept en bestond nog niet. Een marketingonderzoek wees uit dat producenten en merkeigenaars bereid waren om te betalen om dat probleem op te lossen. Ik merk – sinds we het een paar weken geleden gelanceerd hebben dat er enorm veel aanvragen komen.”

“We kiezen ervoor om de baan op te gaan met producten met een verhaal en met een uniek karakter. Er is een serieus selectieproces. Het moet een meerwaarde hebben om het voor te stellen. We maken dan samen met de klant een distributieplan en kijken waar er meest potentieel is voor dat bepaald product.”

Bij Presentda betalen de klanten niet op commissiebasis. “Ze betalen een vast bedrag per introductie, afhankelijk van wat er ingepland wordt en van het aantal bezoeken, waardoor er niet gepusht wordt.”

Samen met nog een vertegenwoordiger neemt Thomas West-Vlaanderen voor zijn rekening. Een andere vertegenwoordiger gaat op pad in Oost-Vlaanderen en Vlaams-Brabant en nog een andere in Antwerpen en Limburg. “De vertegenwoordigers wonen in de streek waar ze werken. Dat maakt de slaagkansen groter!”

error: De inhoud is beschermd!