Vanaf dit najaar zet Wevelgem de vernieuwde Kadobon extra in de kijker. Een nieuwe campagne zal de lokale deelnemende handelaars centraal zetten in het straatbeeld en op sociale media.
We waren op bezoek bij Sophie Dubaere in haar koffiebar/chocoladezaak. Zij mocht al poseren in haar zaak voor Studio Copain die met de gemeente samenwerkt voor de promotiecampagne van de Kadobon.
“Er wordt van alle 155 handelaars een gepersonaliseerd campagnebeeld gemaakt door een professionele fotograaf. De foto’s zullen in het straatbeeld en op sociale media duidelijk zichtbaar zijn.”
“We willen mensen nog meer lokaal laten kopen en werkten samen een eindejaarscampagne uit”, aldus schepen van Economie en Industrie Kevin Defieuw. “De Kadobon is immers een ideaal eindejaarsgeschenk en laat zowel gevers als ontvangers kennis maken met de lokale handelaars.”
De eerste Kadobon kwam er in Wevelgem in september 2015. “Eind 2020 werd deze vernieuwd maar nu de handel en de economie terugkrabbelt na de sluitingen omwille van de coronapandemie willen we met de campagne een extra duw in de rug van de lokale handelaars geven.” Wevelgem investeert 20.000 euro in de campagne.
De bon kan aangekocht worden via de webshop, de automaten in Gullegem en Moorsele en via de gemeentehuizen die open zijn op afspraak.