Search

Eigentijdse look voor nieuw gemeenteloket

copyright foto Els Deleu

Bij de Gemeente Wevelgem werd woensdagmorgen het nieuwe gemeenteloket in de Vanackerestraat 12 voorgesteld. “Het gebouw staat er 25 jaar en de inrichting was aan vernieuwing toe. We konden de uitgaven voor de werken beperken door alles te laten uittekenen en inrichten door eigen personeel”, luidt het.

Na Nieuwjaar is men bij de gemeente begonnen met de werken, die gefaseerd gebeurden zodat de dienstverlening niet in het gedrang kwam. “Er komen alleen al bij de dienst Bevolking jaarlijks meer dan 11.000 mensen over de vloer, dit op de vrije openingsmomenten en ook voor vaste afspraken”, aldus schepen van Burgerlijke Stand Kevin Defieuw. “De look mocht wel eens wat moderner!”

De wachtstoeltjes werden vervangen door een eigentijds zitelement. Er komt in september ook een klantenbegeleidingssysteem met een doorverwijzingsscherm.

In het gemeenteloket kan je ook terecht voor het aanvragen en ophalen van het rijbewijs, het in orde brengen van identiteitsdocumenten, voor het aanvragen van allerlei attesten, uittreksels en documenten en voor de aankoop van huisvuilzakken en de Wevelgemse Kadobon.

Op de dienst Bevolking werden de plaatsen waar de burger moet zijn afgeschermd van de backoffice.

Er komt ook nog een nieuw woon- en energieloket.

“Wie hier komt krijgt nu een aangenaam gevoel en er kan efficiënter gewerkt worden.”

Ook in de deelgemeentehuizen in Gullegem en Moorsele kunnen de inwoners verder terecht voor dezelfde dienstverlening.

error: De inhoud is beschermd! U kan foto\'s en teksten bestellen. Foto's downloaden of afdrukken is strafbaar.